Ik wil een paardrijwedstrijd houden in het bos. Moet ik hier voor een aanvraag doen bij de gemeente?

Het is een wedstrijd waarvan het geld naar een goed doel gaat, en je mag bosritten maken in dat bos. Moet ik dan alsnog ene aanvraag doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (2)

ja Voor het organiseren van een sportevenement is altijd een vergunning nodig ,een rit in het bos is geen wedstrijd, waar deelnemers, andere bezoekers van het bos mogelijk in gevaar kunnen brengen ,ook dien je jezelf dan te verzekeren voor schade aan derde ,de gewone aansprakelijkheidsverzekering voo particulieren geld dan niet meer. Denk ook aan afzettingen, vergunning van de boseigenaar, parkeervoorzieningen, veiligheids regels en bijvoorbeeld EHBO. Veterinaire begeleiding,dierenwel, ook voor een inzameling van gelden voor het goede doel is een vergunning nodig,kompleet met controlle of het wel een goed doel betreft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook wanneer je met een paar vrienden gewoon op een veldje in het bos (dus weg van het pad) gaat rijden moet dit? Het is meer met ene groepje rijden dan een echt "evenement"
Ivana
10 jaar geleden
Als je van het echte paardenpad af gaat, kan je rekenen op weerstand, tenzij het veldje ook voor rijden bedoeld is.
Kijk in de Algemene plaatselijke verordening die van toepassing is voor het perceel waar het gehouden wordt. Daar staat in wat er nodig is om een aanvraag voor een omgevingsvergunning in te dienen voor het evenement. De gemeente kan je een aanvraagformulier emailen. Het kan misschien ook via de site www.omgevingsloket.nl/particulieren